MENU

09 April 2010

PENGHANTARAN DAN PEMASANGAN KAMPUS ASTRO 2010

PENGHANTARAN DAN PEMASANGAN KAMPUS ASTRO PDF Cetak E-mail

Perhatian kepada semua Pengetua, Guru Besar dan khasnya Guru Perpustakaan dan Media (GPM) di seluruh sekolah Daerah Hilir Perak.

Proses penghantaran dan proses pemasangan Projek Kampus Astro sedang dijalankan di SEMUA sekolah di dalam Daerah Hilir Perak.

Bagi proses penghantaran, pembekal yang mewakili ASTRO akan menghantar peralatan berikut ke sekolah tuan/puan:

1. Sebuah televisyen LCD 32"
2. Sebuah Digital Multimedia Gateway (DMG)
3. Sekeping Smart Card
4. Sebuah Outdoor Unit (ODU)
5. Alat kawalan jauh (RC) bersama bateri
6. Sebuah buku manual pemasangan
7. Sebuah rak televisyen Kampus Astro
8. Kabel-kabel dan aksesori

Pohon kerjasama serta keprihatinan Pengetua dan Guru Besar untuk MEMASTIKAN kesemua peralatan yang disenaraikan di atas dipastikan ADA sebelum tuan/puan menurunkan tandatangan pada Sijil Akuan Penerimaan (SAP) dari pembekal.

Bagi proses pemasangan, agen dari Astro akan datang ke sekolah tuan/puan dan melakukan pemasangan semua peralatan di atas. Pohon kerjasama GPM untuk MENGUJI semua peralatan Kampus Astro sebelum meminta tandatangan Pengetua/Guru Besar.

Jika ada sebarang MASALAH yang timbul, JANGAN tandatangan sebarang SAP atau borang pemasangan walaupun agen-agen tersebut BERJANJI akan datang semula ke sekolah tuan/puan untuk mengatasi masalah berikut pada kemudian hari.

Sila segera hubungi Pusat Kegiatan Guru (PKG) di kelompok tuan/puan bagi melaporkan masalah yang berlaku atau hubungi Encik Khairul Nizam (Pegawai Teknologi Pendidikan PKG Langkap) di talian 012-7755646.

MAKLUMAT SSQS (KUTIPAN 1/2010)

KETETAPAN TARIKH BARU UNTUK LOG MASUK DATA SPPICTS (KUTIPAN 1/2010) PDF Cetak E-mail
Jumaat, 09 April 2010 02:05
Perhatian kepada semua Pengetua, Guru Besar dan khasnya Guru Penyelaras Bestari semua sekolah di Daerah Hilir Perak.

Berikutan masalah kesesakan server yang mengakibatkan kegagalan untuk log masuk server di Bahagian Teknologi Pendidikan (BTP) bagi pengisian data Sistem Pemantauan Penggunaan ICT Sekolah (SPPICTS), BTP telah menetapkan jadual log masuk untuk Negeri Perak:

14, 15, 17 dan 24 April
1, 2, 6, 7, 8 dan 9 Mei

Pohon kerjasama tuan-puan supaya segera melengkapkan data SPPICTS sehingga tahap100% demi memartabatkan pencapaian ICT di Daerah Hilir Perak.

Untuk maklumat lanjut, sila layari http://ssqs.moe.edu.my dan sebarang masalah atau pertanyaan bolehlah diajukan kepada Encik Khairul Nizam (Pegawai Teknologi Pendidikan di Pusat Kegiatan Guru Langkap) di talian 012-7755646.